Sociálna sieť je webová stránka určená na nadväzovanie a udržiavanie kontaktov medzi ľuďmi. Sociálne siete môžu byť orientované súkromne alebo pracovne. Každý používateľ si vytvorí vlastný profil, v ktorom napíše o sebe základné informácie. Na základe týchto informácií sa nadväzujú vzťahy medzi používateľmi, ktorí sa spájajú do skupín. Vzájomnými prepojeniami používateľov a skupín vzniká sieť vzťahov, ktoré sú veľmi dôležité v praxi. Nevýhodou sociálnych sietí je fakt, že používatelia nemusia do svojho profilu vložiť pravdivé informácie a je to takmer nemožné zistiť.

Sociálne siete, prečo ich potrebujeme?

Sociálne siete ako Facebook, Twitter, Google+, Youtube a mnohé iné, majú obrovský počet používateľov a veľký vplyv na myslenie potenciálneho klienta. Ich popularita a užívatelia stále narastá, preto je možné predpokladať, že sociálne siete sa stanú hlavným marketingovým nástrojom skoro každej firmy, ak sa tak už nestalo. Vplyv sociálnych sietí denne ovplyvňuje názory na jednotlivé firmy a predaj produktov alebo služieb. Suciálne siete sa takto stávajú čoraz väčším lákadlom pre nové a nové firmy, ktoré zatiaľ na sociálnych sietiach nepôsobia.

Facebook – vznikol v roku 2004 pôvodne ako školský server, ktorý sa neskôr rozšíril na jednu z najpopulárnejších komunít. Vytvoril ho študent Harvardu Mark Zuckerberg. Služby Facebooku sa postupne rozširovali a boli do neho zapájané nové a nové univerzity. V súčasnosti má vo Facebooku svoju používateľskú skupinu každá univerzita a aj najznámejšie stredné školy. Pomocou Facebooku dokážete vyhľadať svojich bývalých, terajších, prípadne budúcich spolužiakov. Každý používateľ má opäť svoj vlastný „blog“. Základný profil je doplnený množstvom miniaplikácií. Facebook obsahuje otvorené programovacie prostredie, takže každý s dobrým nápadom môže prispieť. Sociálna siet Facebook má momentálne vyše 2 milónov používateľov v rámci slovenskej republiky a stále narastá.

YouTube
Každú minútu pribudne na YouTube 100 hodín nového video obsahu. Viac než miliarda ľudí prichádza mesiac čo mesiac na YouTube, aby si pozreli nové správy, objavili niečo zaujímavé alebo sa pobavili. To je takmer každý druhý používateľ internetu na svete.

Google+
Sociálna sieť Google+ prekročila počet užívateľov 310 milónov a stala sa druhá najpopulárnejšia sociálna sieť hneď za Facebookom

Twitter
Twitter sa stal treťou najpopulárnejšou sociálno sieťou a denne ho sleduje niekoľko miliónov ľudí. V hojnom počte využívajú Twitter známe spoločnosti, ktoré takto komunikujú s ich fanúšikmi.

LinkedIn
LinkedIn je najpopulárnejšia sociálna sieť, ktorá má obrovský počet študovaných a vysoko postavených osobností. Linkedln je social network zameraný na profesionálnu komunitu. V princípe je dosť podobný s inými social networkami ako je napr. Facebook... Odlišuje sa hlavne zameraním na komunitu profesionálov. Táto sieť zastrešuje ľudí z rôznych pracovných odvetví, od konzultantov cez personalistov až po ľudí pracujúcich v IT sektore. Dôvody na účasť v tejto sieti sú rôzne - hľadanie kvalifikovaných zamestnancov, zamestnania alebo obchodných vzťahov. Zaujímavou schopnosťou LinkedIn je, že sa v nej môžu ľudia pripájať k rôznym skupinám ľudí. Tieto skupiny môže založiť každý člen. Skupiny vám pomôžu pridať sa k členom, ktorí majú podobné profesionálne alebo názorové zmýšľanie ako vy.

Typy sociálnych sietí
V dnešnej dobe, keď internet je hybnou silou sveta, existuje množstvo druhov sociálnych sietí, ktoré sú rozdelené do skupín, a to:
Informačné - tieto sociálne siete sú zväčša zložené z ľudí, ktorí hľadajú odpovede na každodenné problémy. Tieto komunity sú často spojené s firmami, ako sú banky, maloobchodníci a iné spoločnosti, ktoré sú prostredníctvom sociálnych sietí spojené so svojimi zákazníkmi a komunikujú s nimi.
Profesijné - sú to také sociálne siete, ktoré zamestnancom pomôžu pokročiť vo svojej kariére alebo odvetví. Tieto sociálne siete sa zväčša vytvárajú v podnikoch a slúžia na komunikáciu medzi zamestnancami a zamestnávateľom, no taktiež medzi firmou a zákazníkmi.
Vzdelávacie - vo vzdelávacích sieťach sú zoskupení najmä študenti za účelom spolupracovať s ostatnými študentmi na akademických projektoch, robiť výskumy, alebo komunikovať s profesormi a učiteľmi prostredníctvom blogov a triednych fórach. Tieto sociálne siete sa čoraz viac stávajú veľmi populárne v rámci vzdelávacieho systému.
Koníčky - sociálne siete zamerané na koníčky sú jedne z najpopulárnejších z dôvodu, že užívatelia často vykonávajú prieskum o svojich koníčkoch a tak nachádzajú množstvo ľudí z celého sveta, s ktorými majú rovnaké záujmy a rozhodnú sa vytvoriť sociálnu sieť zameranú na svoje koníčky, preto tieto sociálne siete zamerané na koníčky patria medzi najobľúbenejšie.
Novinky - ďalší populárny druh sociálnej siete je ten, ktorý publikuje "komunitný obsah". Ide o veľký obsah webových stránok, kde členovia môžu publikovať novinové články, komentáre, alebo čokoľvek iné. Tieto stránky niekedy vytvárajú nejaký zaujímavý obsah, no ak obsah nie je kontrolovaný, môže vytvoriť propagačný blázinec plný reklám.


Máte aj Vy záujem o naše služby? Kontaktujte nás pomocou kontaktného formulára.
 

Nezáväzne nás kontaktujte
Twitter marketing

Posted: sep, 04, 2013

By: saraseo

Twitter je mikroblogovacia sociálna sieť, ktorá umožňujúce svojim užívateľom posielať a čítať správy ostatných používateľov, tzv. tweets (tweety). Tweety sú textové príspevky do 140 znakov zobrazených na užívateľskom profile, preto hovoríme o mikro blogu. Twitter vlastní spoločnosť Twitter Inc.Ústredie twitteru je v San Franciscu, Kalifornia (kde bola i služba založená). Twitter má tiež servery a úrady v San Antoniu, Texas, Boston a Massachusetts.

Čítať viac →
Nezáväzne nás kontaktujte
Facebook marketing

Posted: aug, 25, 2013

By: saraseo

Facecebook, hit poslednej doby.

Sociálne siete získavajú čoraz viac na svojej popularite. Slovákov je na Facebooku, ktorý je jednotkou medzi sociálnymi sieťami na Slovensku, už viac ako 1,5 milióna, čo predstavuje viac než 50% z celkovej internetovej populácie. Počet užívateľov predovšetkým v segmente 35 - 54 rokov však neustále rastie. Môže teda reklama na Facebooku predstavovať marketingový kanál, ktorý treba povinne využiť?
Ako funguje reklama na Facebooku
Obchodný model reklamy na Facebooku ponúka na výber dve možnosti:

Čítať viac →
Nezáväzne nás kontaktujte
randomness
Navštívte nás na Google+